Inter and Post-war Tourism in Western Europe, 1916–1960

od Springer International Publishing
Stan: Nowy
555,02 zł
Zawiera podatek VAT, darmowa dostawa
Springer International Publishing Inter and Post-war Tourism in Western Europe, 1916–1960
Springer International Publishing - Inter and Post-war Tourism in Western Europe, 1916–1960

Podoba Ci się ten produkt? Przekaż dalej!

555,02 zł zawiera VAT
Dostępnych sztuk: 1 Dostępnych tylko 1 sztuk
Dostawa: między wtorek, 31 maja 2022 a czwartek, 2 czerwca 2022
Sprzedaż i wysyłka: Dodax

Sprawdź inne opcje zakupu

1 oferta za 619,92 zł

Sprzedaje Dodax

619,92 zł zawiera VAT
Stan: Nowy
Darmowa dostawa
Dostawa: między wtorek, 31 maja 2022 a czwartek, 2 czerwca 2022
Pokaż inne opcje zakupu

Opis

This edited collection is a novel book with contributions from eleven expert researchers on the history of tourism in Europe. This book explores the growth of tourism in contemporary postwar Europe, especially during the periods following the First and Second World Wars and the Spanish Civil War. It reveals both the work carried out by social agents and institutions to develop tourism, and the contribution of tourism in boosting the economy and the recovery of morale in the Old Continent


Its origin is the International Congress Postguerres / Aftermaths of War, organized by the Department of History and Archeology of the University of Barcelona, in Barcelona, in June 2019. In this Congress, professors Carmelo Pellejero  and Marta Luque coordinated the session Post-war and tourism in contemporary Europe, in which all the authors of the book participated.



Dalsza informacja

Adnotacja do ilustracji:
XIII, 212 p. 5 illus. in color.
Spis treści:
Chapter 1. IntroductionChapter 2. Battlefield Tourism, from One (Post)War to the Other, France–Spain. Touring from the Great War to the Spanish Civil WarChapter 3. War Tourism in Italy (1919–1939)Chapter 4. Spanish Civil War and Francoism for Tourists: The History Told in Travel BooksChapter 5.Tourism Policy in Post-war Spain: The Dirección General de Turismo, 1939–1951: the Dirección General de Turismo, 1939-1951Chapter 6. Tourism Advertising and Propaganda During the Postwar. The Case of BarcelonaChapter 7. Tourism as a Tool for Territorial Cohesion: The Cassa per il Mezzogiorno in Italy During the 1950sChapter 8.Emigration and Cruises: The Transatlantic Shipping Companies After the Second World War (1945–1960)∗Chapter 9. Conclusions
Redaktor:
Pellejero Martínez, Carmelo;Pellejero Martínez
Luque Aranda, Marta;Luque Aranda
Uwagi:
Explores the growth of tourism in contemporary postwar Europe


Reveals the contribution of tourism in boosting the economy and the recovery of morale in the Old Continent


Includes contributions from eleven expert researchers on the history of tourism in Europe

Nośnik:
Twarda oprawa
Publisher:
Springer International Publishing
Biografie:
Carmelo Pellejero  is Associate Professor in Economic History at the University of Málaga, Spain.
Marta Luque  is Associate Professor in Economic History at the University of Málaga, Spain.

Język:
Angielski
Edycja:
1st ed. 2020
Liczba stron:
212

Dane podstawowe

Rodzaj produktu:
Książka zszyta
Wymiary opakowania:
0.21 x 0.148 x 0.019 m; 0.522 kg
GTIN:
09783030395964
DUIN:
62SNQ84F16T
555,02 zł
Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies, aby strona była jeszcze bardziej funkcjonalna i przyjazna użytkownikowi. Prosimy kliknąć „Akceptuj cookies”! Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.